Friday, February 1, 2013

kenangan manis Rabi' al-Awwal 1433



walopun hampir setahun berlalu, namun kenangan manis ini masih basah di ingatan dan tak mungkin kulupakan hingga akhir hayat.  andai ku dijemput sekali lagi oleh Allah سبحانه و تعالى, biarlah kali ini untuk menunaikan rukun Islam yang ke-5 pula.  tak putus-putus ku bermohon pada-Nya moga dimurahkan rezeki, dan ingin benar kubawa anak-anak sekali lagi.  ﺍَﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺁﻣــﻴﻦ.


kepada sahabat-sahabatku yang ku dengar perkabaran bahawa mereka akan menunaikan ibadah umrah, semoga Allah permudahkan segala urusan kalian sepanjang berada di sana.  selamat berangkat dan selamat jua pulang ke tanah air. اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن.



Masjid Nabawi diambil gambarnya dari Tanah Perkuburan Baqi' 



anak bujang 



bersama suami 



sempat pula encik suami merakamkan gambar petugas membersihkan "payung" di perkarangan Masjid Nabawi



bersama kakak dan anak gadis 



 Baitullahil Haram .. nampak mudah digapai, namun hakikatnya ..



Abraj Al-Bait Tower, entah dari sudut mana encik suami captured 



anak bujang sedang mengaji di roof top Masjid al-Haram



setiap hari, jalan inilah yang ku ulang-alik.. aku benar-benar merinduinya



sand storm berlaku semasa perjalanan ke Jeddah 



Masjid Terapung Laut Merah, Jeddah





*


4 orang bersuara:

al- lavendari said...

sememangnya kunjungan ke mekah dan madinah merupakan kenangan manis yang akan diingat sepanjang hayat.

terima kasih kerana singgah dan mengucapkan selamat ulang tahun kelahiran kepada saya.

uji6june said...

oh! saya tak perasan Pak Ngah
ada datang dan komen di blog saya.
terima kasihlah kerana sudi singgah.

memang benar, saya pasti semua
yang pernah ke sana pasti tidak akan
dapat melupakannya.



*

lupekanje said...

lawatan yg paling bermakna...

uji6june said...

benar Cik,
saya pasti Acik pun
merasakan yang sama..

meh lah kita sama-sama berdoa
moga giliran kita untuk
menunaikan ibadah haji
dipermudahkan Allah.

ke Acik sudah?
saya ni masih menunggu .. ^____^


*